Geleverde diensten
Omschrijving
Belastingsamenwerking West-Brabant (BWB) stond op een keerpunt. De arbeidsmarkt was krapper dan ooit, en het imago van BWB als werkgever was aan vernieuwing toe. Geïnspireerd door een presentatie van Hellopublic ontstond het verlangen om een eigentijdse, aantrekkelijke werkgeverswebsite te creëren.
160
medewerkers
1
duidelijke landingsplek voor werkzoekenden
Imago
Belastingsamenwerking West-Brabant zet zichzelf op de kaart als aantrekkelijke werkgever
Een eigentijdse, aantrekkelijke werkgeverswebsite
Belastingsamenwerking West-Brabant (BWB), een organisatie die belastingdiensten verzorgt voor diverse West-Brabantse gemeenten en een waterschap, stond op een keerpunt. De arbeidsmarkt was krapper dan ooit, en het werkgeversimago was toe aan vernieuwing. Tijdens een presentatie van Hellopublic over Employer Branding besefte BWB dat hun klassieke aanpak voor arbeidsmarktcommunicatie niet meer voldeed. Geïnspireerd door de presentatie ontstond het verlangen om een eigentijdse, aantrekkelijke, werken-bij-site te ontwikkelen.
Meer over onsDe toekomst met sterk employer branding traject
De ambitie was helder: BWB wilde zich op de kaart zetten als een toekomstgerichte werkgever die niet alleen nieuw talent aantrekt, maar ook de huidige medewerkers waardeert. Gezamenlijk zijn we een intensief traject gestart, beginnend met strategische sessies met het managementteam om doelen scherp te stellen. Hierbij kwam ook het belang van employer branding onder de aandacht. Vervolgens verzorgden we de Employer Value Proposition (EVP)-sessies, waarin zowel het management als de medewerkers aan bod kwamen. Deze gezamenlijke sessies maakten het mogelijk om de unieke kernwaarden van de organisatie, zoals gedreven expertise, persoonlijke waardering, en vertrouwen en flexibiliteit vast te stellen.
Lees over onze aanpakDuidelijke landingsplek voor werkzoekenden
Met een hoop informatie en stevig fundament konden we aan de slag met het ontwerpen van een frisse, visueel sterke werken-bij-site. Om de mensen achter de organisatie op een authentieke manier vast te leggen en in beeld te brengen, organiseerden we een foto- en video shoot op locatie. Deze visuele content, gecombineerd met een speciale sollicitatiepagina, vormt de basis voor een gebruiksvriendelijke website die het verhaal van BWB vertelt.
De lancering van de website is met veel enthousiasme ontvangen. Collega’s zijn trots op de nieuwe uitstraling en blij met de onboardingmaterialen, die nu volledig in lijn zijn met de stijl van website. HR-adviseur Dirk benadrukte de waarde van de samenwerking.
Met een solide positionering is BWB klaar voor de toekomst. De organisatie blijft werken aan de doorontwikkeling van hun werkgeversimago om aantrekkelijk te blijven in hun nichemarkt. Ze willen niet alleen meetellen op de arbeidsmarkt, maar zich ook als betrouwbare werkgever profileren – en daar zijn ze goed mee onderweg.
Bekijk het resultaat hierOok aan de slag met digitoegankelijkheid?
Wil jij net als Belastingsamenwerking West-Brabant aan de slag een werkgeverswebsite? Wij denken graag met je mee! Vul het formulier in en één van onze recruitmentadviseurs neemt contact met je op.