Werken-bij-site
Bereik met één website al jouw droomkandidaten
Een werken-bij-site is één van de beste manieren om je potentiële werknemers te verleiden
Om goede kandidaten te werven is het belangrijk om meer van jezelf te laten zien dan je in een vacaturetekst kwijt kunt. Hoe goed deze ook geschreven is, het blijven alleen maar woorden. Het is dan ook lastig om je als fijne werkgever te etaleren op je ‘normale’ website. Daar wil je je vooral richten op je bewoners of ondernemers.
Een werken-bij-site is een aparte website waar je de ruimte hebt om te werken aan je werkgeversmerk (employer brand) en te laten zien wie je als werkgever bent. Het is daarmee één groot podium voor jouw werkgeversmerk.
Werken-bij-sites
Laat zien wie je bent!
Op een werken-bij-site heb je niet alleen volop ruimte voor het delen van je vacatures. Je kunt er ook meer laten zien over de bedrijfscultuur en carrièremogelijkheden. Het is dé plek om je medewerkers te laten vertellen waarom ze bij jouw organisatie werken. Dat doe je onder andere met video’s, foto’s en testimonials.
Door in te zetten op storytelling, social proof en authentieke verhalen, speel je in op de emoties van de potentiële kandidaat. Zo zet je jezelf neer als aantrekkelijke werkgever én verleid je kandidaten voor jouw vacature. Het resultaat: meer en kwalitatief betere sollicitaties!
Hoe profileer je jezelf op een werken-bij-site?
De aantrekkelijke werkgever
Jouw kwaliteiten als werkgever formuleren is misschien een uitdaging. Ook daar helpen we je graag bij. Tijdens een Employer Value Proposition-sessie achterhalen we samen met jou en je collega’s wat dé redenen zijn om bij jouw organisatie te werken.
We vragen alles bij je uit. Denk hierbij onder andere aan de werksfeer, secundaire arbeidsvoorwaarden en dingen waarop je collega’s trots zijn. Op basis hiervan komen we tot de unieke kwaliteiten van jouw overheidsorganisatie. Dit helpt je direct bij het verbeteren van employer branding en het verleiden van kwalitatief goede kandidaten.
Plan direct een afspraak inDit is de Hellopublic Succesgarantie. Naar de juiste kandidaat in 3 stappen.
Een werken-bij-site laten maken
Beheer alles op één plek - digitoegankelijk én vindbaar - met de juiste tools en ondersteuning
Sinds eind 2020 moeten alle overheidswebsites voldoen aan de eisen van digitoegankelijkheid. Dat betekent dat ze voor iedereen, ook mensen met een beperking, goed te bezoeken moeten zijn. Denk bijvoorbeeld aan mensen die een muis niet goed kunnen hanteren of die (kleuren)blind zijn.
De templates van onze sites voldoen uiteraard aan al deze eisen. We kunnen je begeleiden bij een externe audit en zorgen ervoor dat jouw site wordt goedgekeurd. Daarnaast adviseren we je graag op het gebied van huisstijl en de juiste inzet van video’s en andere content.
Bereik met één website al je droomkandidaten
Samen aan de slag?
Neem vrijblijvend contact op met onze accountmanagers en leg je wervingsvraagstuk aan ons voor. Samen gaan we op zoek naar de beste oplossing.
Liever direct bellen?
020-2611260
Veelgestelde vragen over werken-bij-sites
-
Wat is een werken-bij-site?
Een werken-bij-site is een aparte website (met eigen URL), die ruimte biedt voor jouw werkgeversmerk (employer brand). Deze website is specifiek gericht op het aantrekken van nieuw talent en geeft potentiële kandidaten alle informatie over jouw organisatie, de cultuur, carrièremogelijkheden en openstaande vacatures.
-
Waarom heeft mijn overheidsorganisatie een werken-bij-site nodig?
Een werken-bij-site is één van de beste manieren om je potentiële werknemers te verleiden om te solliciteren bij jouw organisatie. Zo zet je jezelf neer als aantrekkelijke werkgever én verleid je kandidaten voor jouw vacature. Het resultaat: meer en kwalitatief betere sollicitaties. Bijkomend pluspunt: Je vacatures zijn dus ook beter vindbaar via zoekmachines wanneer je gebruikmaakt van een aparte werken-bij-site.